2010. január 13., szerda

Elhatározások és megszegések

A mai nap nem így volt megtervezve, de nagyon nem. Már tegnap elromlott a kocsim, ami azért is bánt mert karácsony után vittem el a szervízbe egy másik hibával. Nem igazán akart elindulni, csak tekert a motor de nem volt ereje. Ma aztán nagy nehezen beindult és én pedig elindultam vele a szervízbe. Két kilométer, ennyi hiányzott... Lefulladtam az egyik legrosszabb helyen Gödöllőn, egy forgalmas kereszteződés kijárójában. Egy úriember segített és kitoltuk a főútvonal szélére. Bevallom a sírás szélén álltam. A szervíz közelsége, az hogy életemben először hagyott cserben a kis kék kocsim. Ismernek a szervízben, értem jöttek hogy behúzzanak, rögtön ketten mert ők tudták hogy én nem tudnám a húzott kocsit navigálni.

Ez nem volt benne az újévi elhatározásokban, mármint hogy szervíz túrákat teszek gyakran. Így év elején pénzügyileg sem a legjobb. Egyenlőre vizsgálgatják, ki tudja mit fognak mondani az öreg kocsimra.

Ígértem hogy mesélek az elhatározásokról. Nem minősülnek újévi fogadalmaknak, mivel azokat simán megszegném, no meg sohasem voltam átlagos emberke :-)
Idén betöltöm a 35. életévemet és arra gondoltam hogy ha nem tudok felmutatni családot, vagy legalább egy férjet (barátot sem) megpróbálok az életemen néhol változtatni.
A legrosszabb tulajdonságom hogy rendetlen vagyok és ez lassan megmutatkozik az életem menetében is. Mennek a napok, de nincs bennük rendszer. Ami néha jó, sőt gondolom akinek családja és gyerekei vannak, simán cserélne velem pár napra. De azért vannak hátrányai is, pl. még mindig nincs nyelvvizsgám a diplomához.
Így aztán az ágyamnál lévő táblára felírtam hogy mi az amit minden nap meg kellene tennem szorgalmasan.
Lássuk csak mi szerepel rajta:
Tornázom - no nem komolyan, de legalább a gerinc tornát a sok ülés miatt
Nyelvet tanulok - ameddig nem indul a tanfolyam itthon az online rendszerrel
Mentális gyakorlatokat végzek - meditálhatnék, de ahhoz most túl izgága vagyok, ezért Popper féle gyakorlatok maradnak.
Sminkelek - sohasem szoktam, bár volt egy s más itthon ehhez, de felfrissítettem a neszeszerem (nem is volt :-) tartalmát.
Naplót vezetek - ennek vagytok most részesei. Van szép füzetem is de nem tudok kézzel sokat írni.

S mivel néha dolgozni is kell, no meg a fentiek sok időt igényelnek, a kreatív tevékenységeket napi egy órára korlátoztam be.

S mivel haladtam az elmúlt két hétben? Nos nem tornázom, de fogok! Az olaszban addig jutottam hogy naponta edzem az elmémet hogy tárgyakat és mondatokat alkotok angolul és olaszul is utazás közben pl. A mentális gyakorlatok közül erre a hétre a számomra legnehezebb van előírva, nem is megy. Ma a rohanásban nem sminkeltem, de eddig minden nap sikerült valamit magamon szépítenem. A naplómat is vezetgetem.

Kifogásom mindig akad, pl. most sokat dolgozom, így a napi egy óra kreatív sem fér bele a napirendbe. Ilyenkor eszembe jut a mamám mondása: mindenkinek arra van ideje amire szeretné. Igaza volt, de most akkor is dolgozni fogok ha befejeztem a blog írását, s nem hímezni vagy varrni.

Az e heti mentális gyakorlatom egyébként az akarat fejlesztése lenne. Nem jól gondoljátok, tévedtek, akaratos vagyok én alapból, kekec nyuszi. Itt inkább az lenne a feladat hogy a nap egy előre elhatározott időpontjában valamilyen cselekvést végrehajtson az ember. Én már cselesen egy olyan időpontot választottam amihez kötődik egy napirend ha itthon vagyok. De hát milyen az élet, az elmúlt két napban nem voltam itthon és bizony nem is jutott eszember sem időben, sem később szinte. Most is csak a blog írása előtt rémlett fel hogy upsz ma sem. Ebből is látszik hogy szétcsúszik a napom ha hagyom.
A múlt heti gyakorlat számomra nem volt nehéz, egy kiválasztott tárgyról kellett néhány mondatban összefoglalni a legfontosabb ismérveket. Változatos ötleteim voltak: földgömb, távirányító amit csak találtam magam körül este lefekvés előtt.

Vissza kell szereznem az energiáimat is ezekkel a gyakorlatokkal, hiszen nem sokára itt a húsvét és egy nyúlnak bizony nagy ünnep az az időszak :-)! Vannak nyúl terveim is, és az már biztos hogy ha így pörgök hét közben nincs az az indok/határidő amiért hétvégén dolgoznék most. Így aztán Sárkány gyerek is végleges formát ölthet és talán egy húsvéti nyúl prototípusa is elkészülhet.
Mindenből először egy kezdetleges példány készül, ami még tele van hibával de a saját gyerekemnek tekintem és nem adnám semmi pénzért. Persze kell is, mert ha később valaki szeretne hasonlót akkor az alapján készül a másolat.

Visszatérek akkor a könyveléshez, és legközelebb talán egy pozitív nap meséjét olvashatjátok .-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése