2010. április 11., vasárnap

Márciusi kreatív hét eredményei







Már régen írtam a virtuális naplómba, nem is magyarázkodom :-) Akik ismernek tudják hogy hektikus vagyok.

De következetesen megtartottam a második kreatív hetemet is március utolsó hetében. Az előző varrási téma után most a gyöngyök játszottak főszerepet. Összegyűjtöttem az összes Keresztszemes Magazint és elkezdtem a hátsó oldalakon lévő gyöngyfűzési mintákat nézegetni. S mint ahogy történni szokott, bevonzott máshonnan is ötleteket, kaptam készletben szépséges gyöngyöket.

Vidám színekben gondolkoztam, hiszen itt a tavasz és a kertekben is nyílnak a szebbnél szebb virágok. A krókuszaim is ezt sugározták felém, jöjjenek a színek!
A gyöngyöket több helyről szereztem be, az Oktogon mögötti Gyöngyszigetből és az újonnan felfedezett 16. kerületi Gyöngy-Életből. Mindkét helyen kincseket lehet találni, és érdekes módon különbözőeket.

Az zöld karkötő készült el legelőbb. Ez sima egy szálas fűzéssel és swarovski kristályokkal kiegészítve került ki a kezeim közül. A kis négyzeteket egyesével fűztem és végül kerültek összefűzésre a kristályokkal. Már hétfőn elindult egyébként a küzdelem, mert valamilyen titkos okból kifolyólag a gyöngyös boltok nem tartanak damilt. 16-18 mm-es méretben egyáltalán nem. A horgászboltba irányítottak, nos tegye fel a kezét aki tud a közelében egyet is ? Ugye! Nos én a net segítségével kiderítettem hogy hol lehet a közelünkben, de amilyen szerencsém van már két éve bezárt. A második jelölt éppen nem nyitott ki, így hosszas autókázás után találtam egyet ami elméletileg nyitva lett volna ha az eladó nem megy el kávézni. No sebaj kivártam és így lett nekem damilom ami elég vékony volt ahhoz hogy ezt a karláncot meg tudtam fűzni akár egy-egy gyöngyön többször is átmenve.

Ezután egy nagy levegővétellel jött a két szalagos fehér-piros karkötő. Itt a középső csiszolt gyöngyök voltak az alap színek amelyekhez válogattam a többieket. Mire a két szalag elkészült peyot technikával fehérből és pirosból és befűztem a középső gyöngyöket kiderítettem hogy a már mutatott piros/kék színekben játszó gyöngyök bizony nem illenek bele. Ezért kicseréltem sima bordó gyöngyökre ahogy a képen is látszik. Már az előzőnél is gyöngyfűzőtűt használtam, de ennél elengedhetetlen az apró gyöngyöknél. S "végre" találkozhattam azzal az élménnyel is hogy miért különbözik a páratlan számú gyöngyből készült peyot technika a párostól. Nem vagyok egy elképzelő zseni, nem láttam eddig be hogy mi lehet a gond. Nos most már tudom :-) Nem oda jönnek ki a gyöngyök mint a páros számú gyöngynél. Megküzdöttem a két végén lévő háromszög megfűzésével de az összhatás mindenért kárpótolt.

S már némileg menetközben - mikor rájöttem hogy a páratlan számú gyöngyök nem jók - elkezdtem a Playboy nyuszikat. A minta amit a neten találtam naná hogy páratlanul voltak, így át kellett rajzolnom plusz egy oszloppal többre. Hála egy gyöngyfűző multys barátnőmnek egy arany oldalt találtam ahol tervező lapot is feltett valaki, így már csak a ceruzámra volt szükségem. A nyuszi fényes feketéből és fényes fehérből készült amit a kép nem ad igazán vissza. Nincs még most sem kész, mivel elmentem fehér gyöngyöt venni újra mert nem volt elég, és nem azt az árnyalatot választottam mint ami itthon volt. Így jár az aki nem viszi vásárolni magával amit már eddig megfűzött.

Mindenből azért több gyöngy kellett mint ahogy terveztem, mivel a csuklóm mérete igen átlagon felüli a kerek alkatomból kifolyólag. Ezért is lettek ilyen széles karkötők kiválasztva, mert a vékonyabb minták nem mutatnak rajtam.
A húsvét már pihenéssel és hímzéssel telt. Megint elvállaltam egy nagyobb munkát a Keresztszemes Magazinba.

Áprilisban - ha a munkám engedi - az utolsó hetet megint munka nélkül töltöm és most játékmacit fogok varrni ;-)




2 megjegyzés:

  1. Jó nézni a kalandozásidat! Egyre ügyesebb, és bátrabb vagy. Legalábbis a munkáid ezt sugallják. Hajrá Nyuszi! :D

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Fiona :-)!

    VálaszTörlés